1. Avtalen

Når du gjennomfører et kjøp hos Rhomb aksepterer du våre kjøpsbetingelser, herunder også betingelser rundt retur, reklamasjon, frakt og levering. Det inngås dermed en bindende avtale mellom deg som kunde og Rhomb Interiør AS. 

Vi oppfordrer derfor våre kunder å lese betingelsene nøye før bestilling. Merk at betingelsene kan endres, så oppdater deg gjerne mellom hvert kjøp.

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til Rhomb Interiør AS.

  1. Partene

Selger: Rhomb Interiør AS, org.nr 988 075 213, Slemmestadveien 438, 1390 Vollen
Kontakt: tlf 415 47 280 epost kundeservice@rhomb.no

Kjøper: er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

  1. Pris

Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader, som merverdigavgift og frakt. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære

Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter.

Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring.

Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare(r), eventuelt slette bestillingen hvis vi ikke kan levere noen av varene.

  1. Betalingen

Rhomb Interiør AS kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.

Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

Klarna faktura

Når du velger å kjøpe med Klarna faktura handler du trygt og enkelt på hos oss. Du trenger aldri å oppgi kortinformasjon, og du betaler alltid etter at du har mottatt varene dine.

  • Få varen hjem før du betaler
  • Betalingstid – alltid minst 14 dager
  • Du behøver aldri å oppgi kortinformasjon
  • 14 dagers angrerett i henhold til angrerettloven*
  • Du kan laste ned dine fakturaer på klarna.no
  • Mulighet for delbetaling **

Betalingsvilkår

Kredittiden er minst 14 dager fra fakturadato. Det kan, når det indikeres i kassen, tilbys en lengre kreditt-tid på 30 dager fra fakturadato. I henhold til avtalen med nettbutikken kan fakturaavgift tilkomme.

Hvis du ikke betaler fakturaen innen fristen vil det tilkommer et purregebyr på 67 kr, samt en forsinkelsesrente på 8,50%.  Ved fortsatt utelatt betaling sendes et inkassovarsel med nytt purregebyr fra Klarna. Kravet blir deretter sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe.

Kredittsjekk

Når du velger Klarna som betalingsløsning vil det bli gjort en kredittsjekk av deg. Dersom kredittsjekk blir foretatt, vil et gjenpartsbrev sendes enten elektronisk eller per post.

Omvandling av faktura til fleksibel delbetaling

På din faktura kan du bli tilbudt å betale et lavere beløp i stedet for å betale hele fakturaen med en gang. Om du velger å betale et lavere beløp enn totalbeløpet, anses dette som en søknad om å endre fakturaen til fleksibel delbetaling (Klarna Konto). Du betaler da i egen takt, men minst 95 kr per måned. Klarna Konto er en rammekreditt som kan benyttes for kjøp av varer og tjenester fra nettbutikker som tilbyr Klarna Konto. Den faktiske kontoavtalen inngås senere i forbindelse med at kontoavtalen sendes til din folkeregistrerte adresse. Klarna Konto tilbyr forbrukeren mulighet til å betale sine kjøp i månedlige avdrag samlet på en månedlig faktura, i stedet for å betale hele beløpet med en gang for det enkelte kjøp. Din kredittgrense er som høyst 5.000 kr. Dersom du fikk ditt første kjøp på delbetaling eller betalingsutsettelse godkjent på et beløp som er høyere enn 5.000 kr, er det dette beløpet som er din kredittgrense. 

Kredittgrense fremgår også på avtalens førsteside. Vilkårene for Klarna Konto fremkommer nedenfor.

Ved et kjøp på f.eks. 5.000 kr tilkommer ingen etableringsgebyr. Årsrenten er 22% og månedlig administrasjonsgebyr er 45 kr, hvilket utgjør en effektiv rente på 48,56 %. Prisen på kredittkjøpet blir da 6.156 kr med 12 delbetalinger på 513 kr stk. Dette eksempelet forutsetter at delbetalingen skjer over et år.

Allmenne vilkår finner du her.

Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt finner du her.

Bruk av personopplysninger

Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk. Klarna bruker personopplysninger først og fremst for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og til markedsføring. 

Ditt kundenummer hos Klarna er ditt fødselsnummer. Se Klarna sine retningslinjer for personvern for en nærmere beskrivelse av hvordan vi håndterer personopplysninger.

Ved å benytte deg av Klarna sine betalingsløsninger godkjenner du at vi anvender dine personopplysninger i henhold til Klarnas retningslinjer for personvern, inklusiv eventuell overføring til særskilt utvalgte samarbeidspartnere eller stater utenfor EU/EØS-området.

* Gjelder bare forbrukerkjøp og gjelder ikke for varer og tjenester som f.eks. flyreiser, evenement og spesialtilpassede varer.

** Mulighet for delbetaling tilbys bare privatpersoner.

  1. Frakt og levering

Rhomb Interiør AS tilbyr fri frakt på alle ordre over 1500 kr. Handler du for et mindre beløp enn det kommer frakten på 99 kr (post til hentested) eller 149,- (hjem på dør).

Ved kjøp av større varer eller møbler tilkommer ekstra frakt som vil variere på leveringsadresse samt størrelsen/vekten på varen. For fraktestimat med budbil ber vi deg ta kontakt på kundeservice@rhomb.no. Vi tilbyr fri frakt på møbler hvis du befinner deg innenfor Drammen, Asker, Bærum og Oslo. 

Din bestilling pakkes og sendes fra oss innen 1-3 virkedager, såfremt varen er på lager. Om varen ikke er på lager, vil du høre fra oss innen 24 timer (gjelder ikke helger eller helligdager). Vi sender kun til adresser i Norge, og dessverre ikke Svalbard. Kjøper har ansvar for at korrekt adresse og mobilnummer er oppgitt ved bestilling. Dersom pakken ikke hentes innen 14 dager på oppgitt hentested eller postkontor, blir den sendt i retur til oss og beløpet vil bli kreditert. Hvis den skal sendes på nytt, blir kunden belastet for frakt.  Alle ordre sendes med Posten/Bring, hvis ikke annet er avtalt.

Alternativt kan kunde hente sin vare i vår butikk i Vollen, Slemmestadveien 438, samme dag som bestilling. Dette forutsetter at varen er på lager. 

Ved forhåndsbestilling av varer som ikke er på lager, eller bestillingsvarer vil du motta en mail fra oss innen 24 timer (gjelder ikke i helger eller helligdager) med en estimert leveringsdato på dine varer. 

  1. Retur og reklamasjon 

Ikke bytterett eller mulig å kansellere bestillingsvarer

Når du har bestilt varer i nettbutikken som er bestilt spesielt til deg er det ingen bytterett. Mange av våre møbler er bestillingsvarer – som vi bestiller til deg fra leverandøren. Ved kjøp av et produkt som lages spesielt for deg og etter dine spesifikke ønsker, gjelder ikke angreretten. Eksempel på dette kan være trekte stoler, spisebord, sofaer, kommoder, lamper, tepper og andre møbler som bestilles på forespørsel. Disse ordrene er bindene.

Om du avbestiller din ordre, vil vi beregne et avbestillingsgebyr på 25% av varens pris. 

Bytting av varer kjøpt i nettbutikk

Dersom du ønsker å bytte mottatt vare i en annen farge må dette avklares med oss på e-post eller telefon, slik at vi kan bekrefte at ønsket produkt er tilgjengelig på lager.

Ved bruk av bytterett må varen være ubrukt, og merkelapper/emballasje må ikke være fjernet fra produktet.

Du kan selvfølgelig returnere varer kjøpt i nettbutikken direkte i vår butikk i Vollen, Slemmestadveien 438. Så fort vi mottar din retur vil den bli behandlet fortløpende.

Skulle du ønske å returnere din bestilling per post, er det du som kunde som dekker returkostnadene. 

Reklamasjon

Dersom det oppdages feil eller mangler på et produkt kjøpt gjennom vår nettbutikk må kjøper innen rimelig tid gi oss beskjed om dette via e-post. Kunden må ta kontakt via kundeservice@rhomb.no for å få tilsendt ferdig frankert returseddel. Produktet sendes så kostnadsfritt tilbake, og ny vare vil bli tilsendt så fremt lagerbeholdningen tillater det. 

Har man kjøpt produktet gjennom nettbutikken dekker vi fraktkostnadene til og fra ved behandling av reklamasjonen. Når reklamasjonen er godkjent refunderer vi kostnadene tilbake til din konto, eller sender en ny vare.

  1. Angrerett

Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

Angrefristen begynner å løpe:

  • Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.

Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.

Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.

Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt  tilbake.

  1. Personopplysninger

Vi behandler persondata ifølge Lov og Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med eksterne register.

  1. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling.